Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JUS TEMBIKAI ICE CREAM SODA



Ini jus 'perantin' yang arghh!!. Kalau zaman hingus kering di pipi dulu-dulu, antara sebab nak jadi perantin inilah. Sebab dapat hirup jus sedap ni masa makan  bersuap-suap depan lauk udang panjat-panjat nenas. 

Apa-apa jus yang ada 'air gas' memang rasa macam orang kayalah. 



Masih di zaman hingus berkerak di pipi lagi. Arwah ayah upah air gas bila pergi cabut gigi. Masa tu ko, cabut semua gigipun tak apa rasanya. Tapi mujur tak teruskan niat ngongs tu kan demi sebotol kickapoo. Kalau tidak, sampai sekarang ai akan menanggung derita seumur hidup. Mukhe mahis dah, tehok gihi..tak hade! Hihihihi



Zaman gedik-gedik koyak buku untuk tulis surat cinta pulak. Ayub yang jadi posmen. Ada duit lebih (err ada ke?) mesti target nak beli air gas yang dalam tin. Nikmat tak terkata! Dan yang paling berbekas dalam ingatan, bila lampu hostel kena tutup je jam 11 tajam, akan ada la bunyi ppsirrrrttt dari beberapa sudut dalam dorm. Bukak tin dan minum air gas dalam gelap bai! Kehkehkeh.

Bahan-bahan:

2 potong tembikai
1/2 cawan ice cream soda
Ais secukupnya

Cara-cara:

  • Kisar tembikai dan ais. Campurkan ice cream soda dan arghhh!
Wei, kompang mana, kompang??!



11 Responses to JUS TEMBIKAI ICE CREAM SODA

  1. As'salam Chah

    k.ct baru gak nak tanya pusing2 macam besi roler koster tu sudu eh Chah..hehehe. Nasib baik masa dolu2 pipi ku tak bekerak hingus sebab k.ct maintain cun memanjang. Nak tahu sebab apa, rumah Hubby kat sebelah rumah jer hari2 nak cantik memanjang..hahaha. k.ct tak main koyak2 buku zaman tu,kita main sumpit2 kacang hijau dalam straw jer best..lagi syok..hehehe

    perantin suh budak2 kompang tak yah datang..buat kacau jer..hahaha

  2. Tun,

    hehehe...ye lah, nk beli susah, so tu yg sorok2 minum...erkkk tp bukan ai, kawan satu dorm ngan ai..kekekeke

    hehehe, menda gentel2 biru penggodek air, tu mokcik beli kt kedai 1.99, kedai tupun dah tkde ah ;e ni..lama benor dah tu...tetiba jaman berbelog ni tingat nk gali balik, sib baik blm kasi anak wat main pondok2..

  3. kak CT, waaaaaaa!!!! kawin org sebelah umah ke???? waaaa mesti habibi hubby da chop dar kecik2 le tewww...wahhhh bestie!

    menatang biru tu penggodek air...saya beli kt kedai 1.99...:)

Leave a Reply