Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RED VELVET CAKE 2

Pagi-pagi lagi saya dah bersiap-siap ni. Sehari dalam seminggu nak kena juga merayap cari ketenangan. Mujur-mujur ada jual di mana-mana. Ataupun boleh hilang sekilo dua 'harta pusaka' di pinggul ni bila banyak melangkah di tengah kotaraya nanti. Yeay!

Siap dah berliptip merah menyala ni. 4 batu dah tau bibir sapaaaalah tu merah sangat ala-ala montot  beruk Ayah Teh Lias. *Bila sebut pasal kerja-kerja menatarias diri ni, saya memang akan terus teringatkan arwah ayah pernah quote. "Yang emak kemain lagi bersoleknya, pakai gincu 4 batu dah nampak, tapi botol susu anak, berkelarah!"
100% betul apa yang arwah ayah cakap. Sang Emak sibuk dress-up lip lap, tapi anak alahai. Popcorn terlekat kat pipi. Sebab digamkan oleh hingus. Cait! 
Boleh juga nak meraikan hari-hari berliku? berdosa? bergembira? (anda yang lebih pasti) dengan kek merah ini. Sepekat liptip saya. 
Oh tidak. Sebenarnya saya seorang yang sangat mempunyai masalah moral dari segi kerja-kerja menaiktaraf muka dan yang sebarisan dengannya. Yang nyata cuma berbedak Johnson penutup warna hijau muda je ni. 

Resepi? Klik aje kat SINI. Cuma kali ini saya  buat setengah adunan saja. Hasilnya dapatlah kek yang kecik kenot je dalam loyang 6 inci. 

Moga-moga dengan tidak melahap yang 6 inci lagi tu membuatkan saya akan kehilangan 12 inci dalam masa 6 menit! 

8 Responses to RED VELVET CAKE 2

  1. hahahahahaaaaa....berguling2x suka, nk pecah perut dibuatnya dok baca yg ayah chah kata kat emak pakai liptik tu...mmg betol la tu kot... huhahaaaaa tak dpt nk komen kek merah menyala tu sbb tak tahan nk ketawa kisah pakai liptik...

  2. merahnyer makngahhhhhh..... ni bukan merah baldu.. tp merah menyala2... hehehehe...
    kecut perut nak buat kek sedap2 ni.. nnt membahamnya tak sedar diri.. apa kata chah buat je 1 resepi.. yg setengah chah sebat.. setengah lagi tu anto ke PJ... kekeke...

Leave a Reply