Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kalaulah Ini Boleh Dipanggil Mukaddimah

Sudah 7 bulan aku menjalani kehidupan yang sedikit berlainan dari rutin biasa yang aku jalani sepanjang 13 tahun yang lepas. Kadang-kala ada masa aku semacam hilang arah. Dulu menjalani kehidupan ibu yang bekerja, penuh warna-warni. Sekarang, kepala aku kenalah ligat memikirkan sesuatu untuk memenuhi hari-hari aku (yang sebenarnya sangat indah-jika aku bijak mewarnakannya).
Bapa tiga anak itu beria-ia cuba membantu aku untuk mengisi masa yang kadang kala panjang. Ada masa agak semput dan sendu untuk diakhiri. Dia masukkan channel Astro kegemaran aku, ah bosan juga. Aku bukanlah seperti abang ipar yang setia menonton apa juga rancangan TV .  Dengan harapan agar aku tidak kesunyian (aku tuduh dia malas layan aku yang asyik-asyik call dan kacau dia di pejabat saja-so digula-gulakanlah aku, hukhuk)
Aku ada blog lain, kadang-kadang aku bercerita kat situ, tapi banyaknya aku mengarut dan mencarut. Rasa macam tidak sesuai pula. Bukan apa,  rekod masakan aku ni nanti, boleh juga aku jadikan salah satu e-harta peninggalan kepada dua orang puteri dan seorang putera aku yang comelnya boleh tahan tu. Jadi kalau aku share di situ, mereka baca resipi, baca cerita mencarut, mencarut baca resepi. Tak manis kan?

Tengok jelah apa yang aku nak kongsikan nanti. Kalau nampak macam sedap tu, jangan mudah terpedaya, entah-entah aku kelentong je lebih. Kalau yang nampak tak sedap tu, ermm.. memang dah sahlahkan!

Leave a Reply