Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JUS NENAS


Jika rasa jiwa tengah mendung, cuba minum jus ini. Segala mendung akan berarak pergi ke hati orang lain.  Suruh pula orang lain itu togak jus ini, pun lara di jiwanya kembali reda. Sarankan pada orang seterusnya yang sedang menjeruk rasa, pasti lenyap dibawa angin dan berpindah ke perasaan orang lain-lain-lain.  Baik-baik, nanti dia pass pada kita semula. *hentah hape-hape.

Ada orang  fobia dengan nenas. Ananascomosusphobia. Hahaha.  Masam dan mengkerepotkan muka bila memakannya. Lidah juga boleh jadi lidas.  Saya ni susah sikit nak fobia dengan makanan. Jika saya ikan, mungkin sepupu saya adalah ikan bandaraya kot. Tapi kalau tengok orang kerja sapu bandaraya sekarang, bukan lagi sapu habis macam dulu. Sekarang ni, tangan kiri pegang penyapu, tangan kanan pegang handphone sambil update status di facebook. Facebooknista.

Bahan-bahan:
I biji nenas (saiz kecil)
Air untuk merebus
Gula secukupnya
Daun pandan

Cara-cara:
  • Potong nenas dan buang hidung dan segala isi hidungnya.
  • Rebus dengan air hingga mendidih. Jika menggunakan nenas muda, buang sedikit air yang berbuih-buih dan gantikan dengan air yang baru.
  • Masukkan gula dan simpulan daun pandan. Hidangkan dingin. Wah! Macam baca buku resepi Indon je. Untuk efek 3D yang lagi dahsyat, campurkan dengan   biji selasih.  


Leave a Reply